Verzenden en Afleveren

Verzendkosten

Bij Van En Voor Oma betaal je bij een bestelling van boven de €75 (na korting) geen verzendkosten in Nederland. Gratis verzending wordt berekend over het orderbedrag na korting en exclusief de verzendkosten.

Verzendkosten Nederland:

  • Kleine brievenbusdoosjes en -zakjes: €3,95
  • Grotere brievenbusdozen, zakken en pakketten: €4,95

De afmetingen van de producten in je bestelling bepalen de grootte van de verzendverpakking en dus de prijs.

Alle bedragen zijn inclusief BTW.

Levertijd

We streven ernaar om orders op werkdagen (maandag – vrijdag) die vóór 21:45 worden besteld, dezelfde werkdag te verzenden. Uiteraard mits alles op voorraad is. Onvoorziene omstandigheden kunnen er echter voor zorgen dat we je order niet binnen dit tijdsbestek kunnen verzenden. Daarom kunnen aan dit streven geen rechten worden ontleend. Op 24 december en 31 december sluit de verzending eerder, om 12:00 uur.

99% van onze producten is op voorraad! Je bestelling wordt, indien op voorraad, dezelfde werkdag nog verwerkt en aangeboden aan PostNL of DHL. Wanneer de producten verzonden zijn ontvang je een email van ons met een Track & Trace code, zodat je je bestelling makkelijk zelf kan volgen. De bestelling wordt normaal gesproken de volgende werkdag geleverd. Bestel je een product in het weekend, op een feestdag óf op een werkdag na 22:00 uur, dan geldt de levertijd vanaf de eerstvolgende werkdag.

We verzenden orders alleen in zijn geheel. Mocht je producten hebben besteld met een langere levertijd (dit staat bij het product aangegeven) dan zal de order in zijn geheel worden verstuurd wanneer alles voorradig is. Wij doen geen deelleveringen.

Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij je af te leveren. Echter kan het soms zijn dat producten (toch) niet voorradig zijn en dan kan de levering van je bestelling iets langer duren. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij je hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.

Milieu

Vanwege milieu redenen hergebruiken wij verzenddozen en vulmateriaal die in goede staat zijn die om uw bestelling in te verzenden. Onze verpakkingsmaterialen zijn zoveel mogelijk van gerecycled materiaal of van recycleerbaar materiaal. Indien we kunststof gebruiken, zoals opvulmaterialen, is dit altijd hergebruikt.

Veelgestelde vragen

Waarom geen gratis verzending?

De kosten die gemaakt worden voor het verzenden, moeten op de een of andere manier betaald worden. De meeste webwinkels berekenen deze kosten door een opslag bovenop de verkoopprijs van de producten. Dat zouden wij ook kunnen doen (onze producten allemaal duurder maken) en daarmee doen lijken alsof we geen verzendkosten rekenen – zoals meestal gebeurt bij andere webwinkels. Dit vinden wij echter oneerlijk omdat op deze manier de klanten die meerdere artikelen bestellen dan gestraft worden doordat er aan hen dus eigenlijk dubbele verzendkosten worden berekend.

De webwinkels die geen verzendkosten rekenen, verdienen zonder dat je het door heeft op de ‘geen verzendkosten’.

Hoe weet ik of mijn bestelling verzonden is?

Zodra je order verzonden is, ontvang je van ons een email met een track&trace code van de betreffende vervoerder.

Ik ben niet thuis op het moment van levering

Indien je niet thuis bent zal de vervoerder de bestelling bij de buren proberen af te leveren. Als je niet wenst dat de bestelling bij je buren wordt afgeleverd, kun je dit aangeven in het opmerkingen veld tijdens het bestelproces.

Indien de bezorger de eerste keer je bestelling niet heeft kunnen afleveren, laten zij een bericht achter dat je de bestelling kunt ophalen bij het dichtstbijzijnde pakketpunt van de betreffende vervoerder.

Kan ik mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen?

Je kunt tijdens het bestellen aangeven dat je de bestelling op een ander afleveradres wilt ontvangen.